15 Ekim 2009 Perşembe

ShiftDelete.net'in Parlayan ismi Ahmet Gözütok ile Keyifli bir Röportaj

ShiftDelete.net ‘ in parlayan ismi:Ahmet Gözütok ile keyifli bir röportaj...
ShiftDelete.net’ in Mobil Editörü ile biraz iş, genel itibariyle de futbol konuştuk.

Umut Can ÜNER:Ahmet hoş geldin.Röportaj teklifimi kabul ettiğin için teşekkür ederim.
Ahmet GÖZÜTOK:Rica ederim.

Üner:Hemen başlayalım istersen.Nasıl başladı bu shiftdelete.net maceran?
AG:Yıllardan beri teknoloji ile bilişim dünyası ile içli dışı olan birisiyim.Yabancı değilim bu dünyaya.Değişik program incelemeleri,cihaz incelemelerim vardı. www.shiftdelete.net ‘ te başladım.Güzel de tepkiler aldım.Böyle güzel tepkiler gelince bu bana artı bir güç,motivasyon oldu.Devam edelim dedik.Devam etmemiz yönünde de teklifler , ısrarlar oldu.Başladık, şu aralar güzel bir şekilde de devam ediyor.

Üner:Sitedeki görevin ne?
AG: Shiftdelete.net ‘ te mobil cihazlar vb. gibi yani mobil kelimesinin altına sığacak her şey hakkında yazıyorum.

Üner:Peki bu eduroam ile ilgili bir buluşun , projen var.İstersen önce bir okurlarımıza eduroam’ı anlat.
AG:Eduroam dünya çapında bir proje aslında.Üniversitelerin kablosuz internet ağı.Eduroam tek bir merkezden yönetiliyor.Türkiye’deki yönetim merkezi de Tubitak-Ulakbim.Türkiye’de bu ağ geniş değil.Pek yaygın değil yani.

Üner:Bildiğim kadarıyla 10 üniversitede mevcut bu sistem.
AG:Evet.Bunlardan birisi de Pamukkale Üniversitesi.Ulakbim’den bir istemci sayesinde tüm kablosuz ağa sahip bilgisayarlar üniversitede bünyesinde faydalanabiliyor.
Üner:Ama mesela insanlar cep telefonları artık nete girebiliyor.Bu sistem sanırım cep telefonundan ulaşıma kapalı.
AG:Aslında kapalı değil, ancak telefonların bu sisteme giremeyeceğini söylüyorlar.Bu konu ile ilgili bir araştırma yaptım.Konuyla ilgili Türkçe kaynak hiç yok,yabancı kaynak da çok az.
Symbian’dan bu sisteme bağlanılabileceğini araştırdım ve denedim.
Üner:Telefonunuzla giremezsiniz dediler.Ama ben ağa bağlandım diyorsun?
AG:Evet.Ayarlarını güzel bir şekilde yaptım ve gerçekleştirdim. Eduroam ile ilgili hangi sayfaya girerseniz girin, hangi araştırmayı yaparsanız yapın, mobil cihazlarla bunun mümkün olamayacağı yazılıyor, konuşuluyor.
Üner:Ama sen symbian ile bu işlemi gerçekleştirdin.
AG:Evet.Ayrıca son bir not vereyim.Yeni bir gelişme.sanırım İngiltere’deki bir üniversite sertifikayı internete sızdırdı.Kendi sertifikasını nette paylaşıma açtılar.Eduroam bilgilerinin bulunduğu sertifikayı paylaştılar.
Üner:Sende mevcut mu bu sertifika?
AG:Evet bende mevcut.Yani Windows Mobile ile olsun,Android ile olsun vb. gibi ;
bu sertifika ile bağlanılabilinecek.Kendi kullanıcı adınız ile.





Üner:Peki Ahmet bu bilgiler için teşekkür ederim, paylaştığın için.Şimdi futbola geçelim istersen.Biliyorsun blog ; spor ağırlıklı ve futbol merkezli bir blog.
AG:Tabii başlayalım.
Üner:Şimdi futbol ile yakından ilgilendiğini biliyorum.İyi bir izleyici,taraftarsın.Hangi takımlısın?


AG:Trabzonsporluyum.Kendimi bildim bileli Trabzonsporluyum.Hayatımın hiçbir evresinde kayma,gelme-gitme bırakma gibi durumlar olmadı.
Üner:Peki Trabzonspor’un önce bir geçen seneki durumunu değerlendirebilir misin?
AG:Geçen sene takım tamamen değişti.Yeni bir kadro kurduk.Başkan güzel işler yaptı.Fakat bana göre teknik adam seçimi yanlıştı.
Üner:Ersun Yanal’ı başarılı bulmadın mı?
AG:Yönetimin o dönem için Ersun Hoca ile yola devam etme kararı yanlıştı.

Üner:Peki geçen seneki şampiyonluk Ersun Hoca yüzünden mi kaçtı?
AG:O’nun payı büyük bana göre.Geçen sene çok güzel bir fırsattı.Büyükler kötüydü.Beşiktaş’ı el birliği ile şampiyon yaptık, diyorum.
Üner:Peki bu seneki gidişat nasıl?
AG:Şimdi bu seneki hoca beklenmedik bir hoca.Supriz bir hoca bana göre.Herkesin endişeleri vardı .Benim de vardı.
Üner:Endişelerden kurtuldun mu?
AG:Hayır, kurtulmuş değilim.Ama takım iyi.Güveniyorum.
Üner:Peki basında Bülent Uygun ismi geçiyor Trabzonspor için?
AG:Bülent Uygun diyenler şam şeytanlığı yapmasınlar.Nokta diyorum.
Üner:Peki kapatalım o zaman bu konuyu.


Üner:Trabzonspor bu sene ligi nerde tamamlar?
AG:İlk üçte bitiririz.
Üner:Peki Sami Yen’deki maça gelelim.Bu haftaki Galatasaray-Trabzonspor maçı ne olur?

AG:Önemli bir maç.Galatasaray için de çok kritik.Basında Galatasaray’a fazla yüklenilmesine de anlam veremiyorum.Tamamiyle anlamsız haberler.Galatasaray da formundadır, Trabzonspor da formundadır.Gönlüm tabii ki Trabzonspor’dan yana.
Üner:Skor tahminin var mı?
AG:Skor tahminim yok.Güzel maç olsun.
Üner:Super Lig’den bu sene kim düşer?Ankaraspor harici iki takım alıyım?
AG:Kasımpaşa ve Sivasspor.
Üner:Peki şampiyon kim olur?
AG:Şampiyonluk için bir takım ismi vermek çok zor.Galatasaray,Fenerbahçe ve Trabzonspor ilk üç diyorum.Yalnız şunu da ekliyim.Ertuğrul Sağlam’ı göndermezse Bursaspor ilk üçe dahil olabilir.

Üner:Peki Bursaspor demişken.Shin Young Rok ülkesine döndü.Fifa tarafından gelecek vaad eden 100 genç arasında Arda Turan ile birlikte listeye giren bir adam.Neler düşünüyorsun?
AG:Forma şansı bulamamış fazla.Ama karakterinin çok sağlam olmadığını düşünüyorum.Çekip gitmekle bu işler olmaz.
Üner:Sercan Yıldırım mı Shin Rok Mı?
AG:Sercan Yıldırım.
Üner:Shin Young Rok’ı ilerde Avrupa’nın önde gelen kulüplerinde görebilir miyiz?
AG:Şu karakterle göremeyiz.
Üner:Yetenekle?
AG:Şu karakter olduğu sürece bence sıfır.


Üner:Milli Takım’a dönelim.Sence neden gidemedik Afrika’ya?
AG:Fatih Terim’in kişisel egoları yüzünden gidemediğimizi düşünüyorum.Fatih Hoca’yı çok seven, çok takdir eden birisiyim.Türkiye’deki en kariyerli bir teknik adam.Sayısız kupaları var.

Üner:Peki Bosna Hersek gider mi? Play off’u geçer mi?
AG:Hırslı oynuyorlar.Bir şeyleri başarmak istiyorlar.Çok iyi bir kadroları yok.Ancak gitmeleri yüzde 50 diyorum.


Üner:Tabii playoff kurasına da bağlı. Peki Terim’in istifasını nasıl buldun?
AG:Şartlar bunu gerekirdi.


Üner:”2008’den sonra bırakacaktım ama ısrarlara dayanamadım” dedi.
AG:Ben inanmıyorum.Devam etmeyi O da istiyordu.Kalması o dönem için en mantıklı olanıydı.Hayırlısı olsun diyelim.

Üner:Avrupa’ya gider mi?
AG:Açıkçası Avrupa’da görmek istiyorum.
Üner:Milli Takım’ın yeni hocası kim olur? Yabancı –Türk mü? Yoksa bu ikilime karşı mısın?
AG:Ben Hollanda ekolü istiyorum.Bir Hollandalı Hoca’yı Milli Takım’da görmek istiyorum.Hiddink de favorim.
Üner:Hiddink’in “2010’dan sonra bırakıyorum bu işleri” açıklaması var.
AG:Onu ben de duydum.Lakin güzel bir teklife hayır demeyecektir.
Üner:En büyük favorin Hiddink mi?
AG:Bu açıklamayı duyana kadar öyleydi.
Üner:O’ndan sonra kim var peki?
AG:Ertuğrul Sağlam olabilir.

Üner:Ertuğrul’u beğenen bir adamsın.Herkes teknik adamlığını beğeniyor.
AG:Ertuğrul Sağlam-Hakan Şükür ikilisi iyi bir ikili olabilir.
Üner:Evet herkes Bülent Uygun – Hakan Şükür derken ben yazımda da Sağlam-Şükür ikilisi demiştim.Senden bunu duymak güzel.
Peki hem Bursaspor hem Milli Takım Sağlam açısından böyle mi olmalı?

AG: Kesinlikle ikisi bir arada olmaz.Bırakıcak her şeyi.Milli Takım’a odaklanacak.Yeşil- Beyazı bırakıp, kırmızı- beyaz diyecek .

Üner:Aklıma gelmişken şunu da sorayım.Fransa yada Portekiz gider mi Afrika’ya.? Play off oynayacaklar?
AG:Giderler.
Üner:Ya Fransa ile Portekiz eşleşirse?
AG:Portekiz gider.


Üner:Birazda Avrupa’dan futbol konuşacağız. Avrupa’daki favorinin Chelsea olduğunu biliyorum.Chelsea hayranlığı nerden geliyor?
AG:Chelsea hayranlığı eşittir Abromoviç hayranlığı :)
Üner::)

Üner: Peki Chelsea bu sene ne yapar? Geçen sene ne Premier Lig’de ne de Şampiyon Ligi’nde kupa göremediler.
AG:Yeni hocayla bu sene işler yoluna girecektir.
Üner:Ancelotti…
AG:Evet.
Üner:Ancelotti takdir ettiğin bir teknik adam mı?
AG:Hayır.İtalyan hiçbir teknik adamı sevmem.

Üner:Lippi dahil mi? :)
AG:evet Lippi dahil :) Chelsea’nin de başına Hollandalı bir teknik adam istiyorum.Hiddink diyorum ama :)zor gözüküyor.
Üner:Hiddink zor. Geçen sene 5 ay kadar geçici teknik adamlık yaptı zaten Chelsea’ye.
AG:Geçen sene geldi ama ben Hiddink’in hala Chelsea’ye gelmek istediğini düşünüyorum.İddaalı bir cümle de kurmak istiyorum.Hiddink Türk Milli Takımı’nın başına gelmezse bir sene içinde Chelsea’ye gelir.
Üner:
Peki bu seneki Premier lig şampiyonluğu ve Şampiyonlar Ligi şampiyonluğu için ne düşünüyorsun?
AG:Premier Lig’de Chelsea her zaman favoridir, kraldır.Her ne kadar transfer yasağı olsa da bu sene dahil her sene şampiyonluğun en büyük adayı.Bu güçlü kadro değil 2011 e kadar, 2015 ‘ e kadar götürür.
Üner: Liverpool,Arsenal,Man. United ‘ı bir anda yok saydın?
AG:Arsenal bu sene benim için yok.İyi olmadıklarını düşünüyorum.Belki Liverpool zorlar.ManU uzun maratonu kaldıramaz.Bu sene çok kötüler.
Üner:Sir Alex Ferguson faktörüne rağmen mi?
AG:Evet.Takımın kadrosu dar.Bir kaç sakatlık işlerini bitirir.
Üner:Peki Şampiyonlar Ligi’nde Ne yapar Chelsea?
AG:En az yarı final oynar.
Üner:Kupayı kim alır?
AG:Chelsea :) :)…. Real Madrid bu seneki favorim.Oldukça iyiler.
Üner:Ahmet Gözütok çok teşekkür ederim.
AG:Ben teşekkür ederim.İyi çalışmalar.

Yasal Uyarı:Röportaj kaynak belirtilmeden kullanılmamalıdır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder