8 Aralık 2009 Salı

İyi niyet, iyi niyet de nereye kadar!

Bu hafta maçın analizi yazmayacağım.Çünkü bana göre Türk Futbolu’nda konuşulması gereken, halletmemiz gereken daha başka şeyler var.

Bana göre “maç sonuçlarını hakem hatalarına bağlamayın” sözü kadar çağ dışı bir söz yok.Bugün günümüz futbolunda , her takımın her takımı yenebildiği bir ortamda o ufak detaylar o kadar önemli ki.Mourinho’nun sözlerini bir hatırlayın lütfen.

Hep söylenen klişe söz var ya: “ Hakemler iyi niyetli”. Ben inanmıyorum artık.İyi niyet, iyi niyet de nereye kadar?
Yani bu kadar formuz bir hakem topluluğu daha önce görmedim.Adeta basiretleri bağlanmış bir şekilde maç yönetenler topluluğu.
Hüseyin Göçek’in son hali içler acısı.1 metre önündeki pozisyonu göremiyor.Hem de iki kez bu tip pozisyonda köşe vuruşunu aut veriyor.Seyirciyi tahrik etmek için elinden geleni yapıyor.

Selçuk Dereli Kayserispor-Bursaspor maçına çıkıyor.Maça hükmedemiyor.
FIFA kokartlı hakemimiz Cüneyt Çakır bu hafta bir Kasımpaşa- Sivasspor maçı yönetiyor.Verdikleri kararları sadece özet görüntülerden görseniz inanamazsınız.Bir maç bu kadar elden kaçırılır.

Geçen haftaki Manisaspor-Kayserispor maçı Suat Arslanboğa Cangele’yi oyundan attı, tarihe geçti.İzleyin görün.
İmrenerek izlediğim Bünyamin Gezer’den , Fırat Aydınus’tan bu sene eser yok.Daha say say bitmez.

Bu yönetimler milyon dolarlarla kuruyorlar bu takımları.Ligin dibinden tepsine kadar bu takımların kaderleriyle oynamaya kimin ne hakkı var?
Tamam da bunun sorumlusu kim arkadaş.Bir takım kötü gittiği zaman, o takımın teknik ekibi, başkanı eleştiri yağmuruna tutuluyorsa Merkez Hakem Komitesi de çıkıp bir açıklama yapacak.Bir kişi, iki kişi değil nerdeyse tüm hakemler anlamsız bir düzeyde seyrediyorlar.

Oğuz Sarvan kaç aydır basının, televizyonun karşısında değil.Neden acaba ? Çıkın bir açıklama yapın.
Bu ülkenin Futbol Federasyonu ne iş yapıyor?
İki ayı geçti, üçüncü aya yaklaşıyoruz daha Milli Takım Hocamızı bulamadık.Birini neler olduğuna dair çıkıp açıklama yapması gerekiyor.

Tek bir ağızdan konuşun…

Aziz Yıldırım’ın açıklamaları bomba etkisi yarattı.Geçen sene buna benzer bir açıklama Adnan Polat’tan , daha öncesi de Yıldırım Demirören’den gelmişti.Canı yananlar çıkıp konuşuyor.Hepsi tek tek konuşuyor.Çıkın tüm kulüpler olarak bir açıklama yapın.Bunun sonu nereye varacak?

Aziz Başkan hakemlerden şikayetçi.Herkes şikayetçi.Formsuz olduklarını söylüyor .Haklı.
Ancak Fenerbahçe Beşiktaş maçından ne kadar şikayetçiyse, Galatasaray da Fenerbahçe derbisinden bir o kadar şikayetçi.Ben bunları da söylemesini beklerdim.Diğer maçlarda daha neler oluyor? Birazı yazmaya çalıştım.Ama daha neleri var?Bunların tüm kulüpler tarafından tek bir ağızdan belirtilmesi gerekir.Kulüpler Birliği’ni kastetmiyorum.Canı yanan feryat ederse bir sonuca varamayız.

Kamuoyu rahatsız.Herkesin kafası karışık.Bu karışıklığa kim son verecek onu da bilmiyorum ama sonumuz bu anlayışla iyi değil benden söylemesi…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder